donderdag 14 november 2013

Tips tegen perfectionisme


Ben je een perfectionist? Niks mis mee! Maar laat het niet je leven overnemen. Ik zelf ben ook wel een perfectionist, ik wil goede cijfers halen en controleer heel vaak dingen of ze goed heb gedaan. Ik las pasgeleden een paar tips en die ga ik nu met jullie delen.








- Als allereerste, perfect zijn bestaat niet. Je kan er naar streven, maar vaak loopt dat uit op teleurstelling. Vraag jezelf af: Wil ik proberen perfect te zijn of liever blij.


- Ga jezelf ook niet vergelijken met anderen. Iedereen is anders en heeft dus ook andere specialiteiten. Probeer dus niet zoals andere te zijn. Denk ook niet dat anderen precies doen wat jij wilt

- Niet alles kan gaan zoals je het wilt en als dat een keer niet gaat, probeer dan positieve punten te bedenken. Niets is altijd honderd procent goed of fout.

- Denk ook eens na: 'waarom wil ik perfect zijn.' Misschien denk je dat je dan gelukkiger bent of andere je leuker of aardiger vinden. Mensen zullen je sneller aardiger vinden als je niet de hele tijd hun werk controleer en vertelt hoe dat moet.

- Als je moeite hebt om je positieve punten te zien, schrijf ze op! Maak een lijstje met heel wat complimenten over jezelf. Het maakt niet uit waar het over gaat, als het maar over jou gaat.





Dat waren een paar tips. Ik hoop dat je er wat aan hebt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten