vrijdag 22 november 2013

Catrice absolute nude, plum up the jam en multicolour blush


Deze foto kwam je in een eerder artikel al tegen. Er was een actie bij Kruidvat en toen hebben ik deze drie artikelen gekocht. Eerder schreef ik vooral waarom en een soort first impression. Ik ga ze reviewen, bereid je voor op veel foto's en een lang artikel!




Ik begin met het absolute nude palet. Het palet bevat zes kleuren, matte en glanzende. Catrice vertelt dat het een zachte textuur is en veel pigment. Het heeft inderdaad een zachte textuur en hij is goed gepigmenteerd. Hij kan af en toe een beetje korrelig zijn, maar dat valt (bij mij) wel mee. Er zit een sponskwastje bij en aan de andere kant een kleine blendkwast. Het sponskwastjes gebruik ik niet en blendkwast is soepel en doet z'n werk goed.




Ik heb ze hier geswatched, maar ze willen niet graag op de foto. Helemaal links zie je het een beetje glimmen en steeds verder naar rechts wordt het duidelijk. Het pigment is duidelijk als je hem aanbrengt en dat is belangrijk!

                             Na het aanbrengen                                                         Op het einde van de dag

Dit is mijn daily ooglook. Mijn ander palet maakte ik zo'n zelfde look, maar die was helaas vervaagd toen ik op school aankwam. Ik vond het wel fijn dat die  nog perfect zat op het einde van de dag, alleen een klein beetje vervaagd. Hij bleef met een oogschaduwbasis ook goed op z'n plaats zitten. 


Ik wou nog eens wat nieuws proberen, aangezien ik een nieuw palet heb wil ik er vanalles mee uitproberen. Links heb ik over mijn hele ooglid (maar vooral in het midden) de tweede kleur en aan de zijkanten de donkerste. Toen heb ik ze geblend en het kwam er best leuk uit te zien.
Rechts zie je eigenlijk gewoon in mijn ooghoek en halverwege het ooglid de lichtste kleur, daarna de vierde en als laatste helemaal aan de buitenkant de donkerste weer.
Ik ben er zeer tevreden over. Het enige nadeel is dat hij soms een klein beetje korrelig is. De prijs is €4,99.


We gaan verder met een 570 plum up the jam. Dit is eigenlijk een best aparte kleur. Het is een oud roze kleur, maar heeft een bruine en paarse ondertoon. Hij bevat ook glitters, wat het een kleur maakt voor feestdagen.


De pigment is heel goed. Mijn swatch wil er weer niet goed opkomen, maar je ziet het goed genoeg. Dit is maar een veeg, het komt een beetje aan de bruine kant. 



Hier heb ik hem op, zonder iets anders erbij. De glitters zie een beetje terug. Zoals ik al zei is de pigment heel goed. Deze heb ik nog niet een hele dag gedragen, maar ik denk dat hij wel blijft zitten!


Natuurlijk heb ik weer een look gemaakt. Ik begon met een grijze oogschaduw op mijn ooglid en heb daarna de plum up the jam aan de buitenkant van mijn ooglid aangebracht. Ik vind het resultaat echt mooi. De twee kleuren lopen mooi in elkaar over en is niet heel fel.
Deze oogschaduw is nog in 23 andere kleuren verkrijgbaar en kost €2,89.


Het laatste product al. De multicolour blush, strawberry frappucino. Wat ik leuk vind is dat hij ook een beetje ruikt naar aardbei, beetje naar zo'n fruitgummen/pennen. Hij bestaat uit vier tinten roze. Van oud roze tot baby roze. Je hebt hem ook in bruinte tinten. De vier tinten mengen zich samen tot een zacht roze kleur.



Ik wou ze swatchen, maar het was niet fatsoenlijk zichtbaar. Ik doe het dus maar zo. Ik ben met mijn vinger over alle kleuren gegaan en dit kwam eruit. Rechts begint de donkerste en zo gaat hij het rijtje af.

                  zonder                                                 met



Na het aanbrengen voelde mijn wangen iets zachter en hadden een mooi roze kleurtje. Het is niet een opvallende blush. Wat ik op de foto heb zijn ongeveer twee laagjes. Het is trouwens een matte blush. De kleuren mengen zich goed en hij kruimelt niet. Hij kost €3,99.

Catrice producten kan je kopen bij Kruidvat en Trekpleister. Ik ben er zeer tevreden over. Het nude palet zou ik zeker opnieuw willen kopen als hij op is! Ik vind de kleuren zo mooi. Wat vind jij van deze producten?







1 opmerking: