dinsdag 5 november 2013

Pop art nails


Dit soort nagels kom je best wel vaak tegen. Het komt van pop art af. Als je zo'n design gaat maken, kun je veel variëren. De achtergrond kleur, het woord, maar ook de plaats en de ster om het woord. Kortom dus best veel. Ik heb voor een felroze achtergrond gekozen, het woord wham en heb het rechtsonder in de hoek geplaatst.







We beginnen maar met wat je nodig hebt. Wat ik heb gebruikt:
- felroze (max stripers)
- wit (wild&more)
- zwarte striper (essence 09 mysterious black) of gewoon zwart met een satéprikker.
- donkerblauw (catrice 16 george blueney)
- 2 dottingtools (mijne komen van cbc beauty). Je kan natuurlijk ook gewoon een satéprikker gebruiken.


(dottingtools zijn nailart pennen met een rondje dat je kan gebruiken om perfecte rondjes mee te maken)
  



Je begint met de felle achtergrond. Voor mij dus roze. Daar maak je allemaal witte bolletjes met je dottingtool of sateprikker. Het is het handigst om in verticale rijen te werken. Je zet dan steeds een bolletje tussen twee bolletjes in.









Nu ga je de witte ster maken (als hij wit wordt). Maak 4 à 5 punten. Daarna omlijn je ze met een zwarte striper/sateprikker. De volgende stap raad ik aan om te doen met een satéprikker. Nu moet je goed opletten dat het droog is, anders maak je gaten/krassen. Je doet een beetje donkerblauw (of zwart, net wat je wilt) aan de prikker en schrijft voorzichtig het woord erin. Natuurlijk is het makkelijker om een korter woord te schrijven, bijvoorbeeld pow.


Dat was mijn popart design. Heel moeilijk is het niet. Ik heb dit design gemaakt op een display wheel. Dat is een rondje waar allemaal nepnagels aanzitten. Hiermee kan je makkelijk oefenen, zonder je eigen nagels te lakken of iemand anders z'n nagels. Je kunt displays apart kopen, tegelijk vijf of tien. Hier klikken als je ze bekijken/kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten