dinsdag 18 maart 2014

Tips: beter in je vel




Iedereen heeft het wel eens dat je gewoon niet lekker in je vel zit. Ik heb het ook wel eens. Het is niet altijd even fijn. Vandaag deel ik 10 tips met jullie die ik pas geleden in een boekje las. Misschien herinner je de beauty en style lexicon van de Action nog? Hierin staan erg handige tips. Vandaag dus over lekker in je vel zitten :)






Zie de schoonheid in jezelf
Niemand is perfect. En iedereen heeft zijn mooie kanten. Het is goed voor je zelfwaardering dat je je niet (altijd) aan de niet perfecte dingen van je lichaam ergert, maar je wel verheugt over je mooie kanten.


Weg met onzekerheid
Er bestaan veel manieren om je eigenwaarde omlaag te halen, met als grootste probleem het focussen op de eigen zwaktes, zoals 'ik heb geen humor, ik ben te dik.' Het niet toelaten van die gedachten is goed voor je geest, vooral omdat die gedachten niets in positieve zin veranderen.



Neem jezelf niet te serieus
Iedereen heeft wel eens pech. In plaats van op te letten op jouw eigen zwakheden, kun je veel beter om je 'domheid' lachen.



Buig kritiek positief om
Je kunt altijd op twee manieren omgaan met kritiek, zoals 'je had niet je beste dag toen je je make-up aanbracht!' Je ergert je, of je denkt: vandaag dan niet, maar morgen zie ik er beter uit dan jij!


Geniet van het leven
Wie naar een feestje gaat met de instelling 'dat wordt vast saai', heeft zeker geen leuke avond. Als je geniet van het leven, je verheugt op dingen die komen en daar positief tegenover staat, wordt jouw leven niet alleen gemakkelijker, maar word je zelf ook aantrekkelijker.


Wees open
Wie interesse toont in anderen, krijgt vaker sympathie. Dus als je de ander vriendelijk en vrolijk tegemoet treedt, glimlacht en hem of haar aardig aanspreekt, kom je vanzelf aantrekkelijk over.



Wees jezelf
Niets is minder aantrekkelijk dan een grijze muis in de massa. Houd vast aan wat je juist en goed vindt, en blijf bij jouw eigen persoonlijkheid.


Vergelijk jezelf niet met anderen
Er is altijd wel iemand te vinden die rijker, slimmer, grappiger, stijlvoller, enzovoort is dan jezelf. Het levert je niets op, jezelf met anderen vergelijken. Vertrouw in plaats daarvan op jezelf.


Accepteer het leven
Natuurlijk kan alles veel beter. Maar ook veel slechter! Accepteer jezelf en jouw leven, zoals het nu is. Je wordt meer tevreden, meer ontspannen en komt dus ook positief over.


Overwin nutteloze angsten
Je hoeft niet elke beperking te accepteren. Spring gewoon eens over je eigen schaduw heen. Je mag best eens een beetje gek doen. Dat is leuk en vergroot je gevoel van eigenwaarde.


Dit waren de tien. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Natuurlijk hoop ik ook voor jou dat je ze niet te vaak nodig hebt :)



7 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik heb best wat dingen meegemaakt, maar ik ben er als maar sterker door geworden, en nu geniet ik elke dag van het leven. Ik hou van mijn leven haha.
    Je hebt een leuke blog, ik volg je nu via bloglovin :)
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Erg leuk datje me nu volgt! Jouw blog is ook erg leuk :)

      Verwijderen
  2. Hele mooie tips! Ik ben gepest geweest en heb het nog steeds niet even leuk in mijn huidige klas.
    Ik werd gepest omdat ik hoge cijfers haal en wel mijn best doe. Ik merk dat ik hierdoor sterker ben van geworden. Maar of al dat gepest leuk was? Nee ik kijk er met tranen op terug. Met schrijven kan ik mijn verhaal kwijt en dat lucht me enorm op. Deze tips ga ik onthouden!
    X Vanilles
    vanilles-x.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg vervelend dat je gepest werd door je hoge cijfers. Beter dan onvoldoendes! :) Ik raad je wel aan die cijfers te houden, het is zonde als je niet alles laat zien wat je wel kunt!

      Verwijderen
  3. Fijne & opbeurende tips! Mooi artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tips, lekker positief. Soms goed om dat allemaal weer even te horen, je staat er niet altijd bij stil maar kan je echt goed doen. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen