maandag 25 november 2013

Style yourself


Gedeelte door dit boek, ben ik (weer) begonnen met bloggen. Ik had al eerder een blog, eigenlijk twee. Maar daar ga ik het nu niet over hebben, als je daar toch geĆÆnteresseerd bent dan kun je op over mij klikken daar staat mijn bloggeschiedenis. Het boek heet Style yourself en bekende fashionbloggers over heel de wereld hebben hier aan meegeholpen.






De inhoud ziet er als volgt uit: 
  • de basics; over je garderobe, slim shoppen etc.
  • tops, broeken en rokken en jurken; Hierover ga ik meer vertellen in dit artikel
  • schoenen; het gaat vooral over verschillende soorten en hoe bloggers die combineren
  • accessoires; eigenlijk het zelfde als de schoenen
  • onderkleding; een heel, heel kort hoofdstuk met onder andere badmode 



Als je bijvoorbeeld naar het hoofdstuk tops gaat, krijg je altijd eerst dit te zien. De basics, korte stukjes die tips geven over bijvoorbeeld de kraag of lengte. Op de rechter bladzijde staat verschillende soorten van bijvoorbeeld zakken of halzen.


Meestal na de basics krijg je de soorten. Je hebt dan een categorie jasjes en die is weer verdeeld in subcategoriĆ«n. Je hebt bijvoorbeeld een bolero of een spijkerjasje. Zo krijg je een mooi overzicht wat er allemaal te krijgen valt. Ik vind het erg leuk om naar zo'n overzicht te kijken en stiekem steek ik dan nog wat op ook! Niet alles heeft een naam, soms wordt het gewoon wijd of met riem genoemd. 


Dit vind ik de leukste stukjes, hier bestaat het boek ook vooral uit. Dit zijn DIY stukjes van de fashionbloggers. Ze laten een outfit zien en waar ze de inspiratie hebben uitgehaald om de outfit samen te stellen. Je ziet ook dat ze echt een eigen stijl hebben ontwikkeld, dat moet natuurlijk ook als blogger, want zo kun je je onderscheiden van de anderen. In deze stukjes draait het eigenlijk om een kledingstuk/accessoire. In dit geval draait het om de jurk. 


 Het laatste wat ik laat zien gaat over hoe je kledingstukken op verschillende manieren kunt dragen. Je hebt het ook met drie foto's van bloggers zelf. Deze is gewoon een getekende versie. De kleren lijken wel op foto's. Hier laten ze je zien hoe je een saai jurkje op verschillende manieren kunt dragen. Wat ik vooral leuk vind uitzien is de tweede van links en de tweede van rechts. Je ziet het saaie jurkje helemaal niet meer.

Dit waren toch wel de punten uit het boek die vaak terugkomen. Het boek is te koop bij verschillende boekhandelaren. Je kunt het natuurlijk ook gewoon op bol.com bestellen. Het boek kost €16,95. Misschien nog een sinterklaas cadeautje? ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten