vrijdag 29 november 2013

invulboeken en doe-boeken




 Er zijn veel soorten boeken. Je hebt: leesboeken, literatuur, invulboeken, kookboeken en ga zo nog maar door! Invulboeken zijn toch wel mijn favorieten, ook al vul ik ze maar half in. Ik heb hier een paar boeken voor jullie verzameld. Ik moet er bij zeggen dat ik ze zelf niet heb (op eentje na), maar aan de reacties en inkijkexemplaren ziet het er heel leuk uit!






The non-planner datebook is geschreven door Keri Smith. Die heeft heel veel invulboeken geschreven, je zult hier dadelijk nog wel een paar tegen komen. Dit is eigenlijk een dagboek. Je omschrijft je dag op een leukere manier. Hierin staan ook lijstjes en je kunt op sommige bladzijdes iets schrijven over bijvoorbeeld wat je niet mag vergeten. Dit boek heeft 96 bladzijdes en kost €10,99. The non-planner datebook is Nederlandstalig zoals je ziet op de foto. 


Wreck this journal is ook door Keri Smith geschreven. De binnenkant is hetzelfde idee als the non-planner datebook. In dit boek komen 'opdrachten' in voor, zoals ga op deze bladzijde staan. Je hebt ook nog This is not a book, dat is bijna hetzelfde. Dit boek bevat 192 bladzijdes, dat is toch wel wat meer dan het vorige boek. Het boek kost €12,99. 


Dit boek heb ik zelf, het grote meisjes invulboek. Het klinkt misschien heel kinderachtig, maar dat valt reuze mee. Hierin vul je heel veel lijstjes in en komt je vaak nog eens ergens achter wat je nog niet wist van jezelf! Dit boek bevat ook kleine opdrachten, vooral met dingen in je herinneringendoos doen. Een herinneringendoos is een doos waar je van alles instopt wat nu met je te maken heeft of wat je vroeger heel vaak mee speelde. Die doos maak je dan heel wat jaren later weer open. Ik heb er eentje en ik ben echt benieuwd naar mijn reactie als ik hem weer open maak. Het boek kost €14,95 en heeft 127 bladzijdes. Dit boek is ook Nederlandstalig. De auteur is trouwens Ellen Bailey.


My future Listography is een Engelstalig boek, waarin je lijstjes invult over wat je graag nog wilt gaan doen in de toekomst. Bijvoorbeeld naar welke landen je graag zou willen reizen of wat zou je doen als je opeens miljardair wordt. Deze lijkt mij echt heel leuk. Er zijn best veel listography boeken. Je hebt ook nog met muziek en reizen bijvoorbeeld. Listography boeken zijn geschreven door Lisa Nola en dit exemplaar kost €13,49. Het heeft 160 bladzijdes.




Het laatste boek waar ik heb over ga hebben is Q&A a day. Op de kaft staat al dat je er vijf jaar mee kunt doen. Dat is erg lang, als ik het niet eens een half jaar vol hou dan kan ik ook geen vijf jaar denk ik! Er staan 365 vragen in en steeds vijf keer iets waar je kunt invullen. De bedoeling dan is dat je het jaartal invult en dan iets schrijft en volgend jaar weer hetzelfde doet. Dat lijkt me eigenlijk best leuk! De auteur is potterstyle en het heeft 368 bladzijdes. De prijs is €13,99. Dit boek is ook Engelstalig.

Dit zijn een paar invulboeken en doe-boeken. Ik vind zo'n boeken erg leuk, maar wat vind jij? Welke lijkt jou leuk?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten