vrijdag 8 november 2013

catrice VS rimmel london

Er zijn heel veel merken mascara's, heel veel vormen en ook nog eens kleuren! Vandaag vergelijk ik twee mascara's: Catrice allround ultra black en rimmel london scandaleyes extreme black. Ik koos een budget merk (catrice) en een wat duurder merk (rimmel london). Dit heb ik gedaan om te kijken of de kwaliteit net zoveel verschilt als de prijs.




Ik begin met Catrice. Deze mascara kwam je al eerder tegen op mijn blog (bij daily look). Het borsteltje is van normale dikte en het ziet er niet klonterig uit als je hem eruit haalt. Er hangt wel een beetje mascara aan het uiteinde van het borsteltje, maar dat veegt je af. Het borsteltje is ook niet gebogen, gewoon een normale vorm. Niet zo'n bijzondere mascara dus. Catrice zegt dat de mascara heel eenvoudig is aan te brengen en meer volume, meer lengte en meer krul geeft. 
Rechts zie je waar de mascara is aangebracht. Het aanbrengen is zoals catrice zegt best eenvoudig. Meer krul geeft die zeker, dat merk ik. Volume en lengte moet je wel wat vaker over je wimpers heen gaan, maar het komt er wel. De mascara is ook niet klonterig en scheidt daardoor ook de wimpers goed. Als je hem aanbrengt plakken er soms een paar wimpertjes aan elkaar, maar als je nog een keer erover gaat is het (bij mij dan) alweer weg. Deze mascara kost €2,99 en is te koop bij verschillende drogisterijen.



Nu naar rimmel london. Dit is mijn eerste mascara van rimmel london. Het borsteltje is toch wat te dik voor mijn oog. Het is even groot als mijn oog! (foto staat hieronder). Voor mijn was het aanbrengen dus wat moeilijker. Het borsteltje heeft ook verder geen knik of zoiets dergelijks. Ook gewoon net als Catrice, maar dan een maatje dikker. Hij is ook niet klonterig als je hem eruit haalt. Rimmel london zegt dat je wimpers zo groot worden dat het bijna crimineel is. Nou dat wil ik wel eens weten!


Het is borsteltje is zo groot als mijn oog!
Nou ze zijn wel een stuk groter. Hij klontert totaal niet en scheid de wimpers ook heel goed. Iets beter dan Catrice. Hij geeft de wimpers veel lengte en volume. Krul valt wel mee. Ik heb er verder eigenlijk niet veel over te vertellen, behalve dat hij €11,99 kost.

Voor mensen met wat kleinere ogen, zoals mij raad ik toch de catrice aan omdat dat gewoon makkelijker is. De rimmel london is wel beter en mooier vind ik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten