maandag 18 november 2013

Mijn hobby's

Ik ben zo'n iemand die een hobby heeft en na een maand of zo weer een nieuwe. Sommige bleven langer dan de anderen. Dan gaf ik er weer geld aan uit en een paar weken later staat het daar en doe ik er niks meer mee, soms vind ik dat echt een vervelend iets van mezelf. Ik laat hier mijn hoogte punten van hobby's zien die ik lang heb ik gedaan en een paar van niet lang geleden.





Dit is een hobby die ik best lang heb gedaan voor mijn doen. Het klinkt misschien heel saai, maar omdat je zoveel kunt variĆ«ren en zelf dingen kunt kiezen is het toch leuk. Ik heb het nu over 3D-kaarten maken. Mijn oma deed dit een keertje waar ik bij was en ik vond het zo mooi en wou dat zelf ook kunnen. Toen ben ik dus begonnen en heb toch wat mooie kaarten gemaakt. Als ik er zo aan terug denk, krijg ik weer zo'n zin om er eentje te maken. Ik heb er best veel spullen van liggen, soms nog niet eens uit de folie. 


Dit is weer een heel andere hobby: cupcakes maken! Deze was nog van vorig jaar. Ik bakte de cupcakes en maakte er een 'mooi kunstwerk' van met fondant. Helaas is dit zo'n hobby die je niet elke dag kunt, ik kon het niet eens een keer per week doen. Het was dus ook langzaam een beetje aan het vervagen en ik vond het versieren met fondant steeds te lang duren. Ik doe dit ook niet meer zo vaak, alleen nog met feestdagen zoals sinterklaas en kerstmis. Met sinterklaas krijgen jullie misschien nog wel iets te horen over lekkere sinterklaas cupcakes! 



Hier zie je een voorbeeld van cutepolish. Een bekend youtube kanaal waar je makkelijke nail art designs vind. Ik wou dat ook proberen en toen na een jaar te zijn bezig geweest met nailart kwam er een blog bij kijken! Mijn eerste blog was 2 jaar geleden over nail art. Ik maakte gemakkelijke designs die ik op internet vond of zelf bedachte. Ik heb nu nog steeds een hele doos vol met super veel kleuren nagellak en allemaal nailart stuff. Het werd me ook teveel werk en het was ook niet zo goed voor mijn nagels.


Misschien een beetje raar, maar ik ben zelf een keer achter de naaimachine gekropen en iets in elkaar gezet. Dat beviel me wel. Ik heb dus een tijdje zelf iets proberen in elkaar te zetten. Natuurlijk deed ik het niet aan, want ik werkte niet echt met patronen. Ik legde een van mijn tanktops op een stof en trok die over. Daarna uitknippen en aan elkaar genaaid. Ik heb een jurkje gemaakt dat mij wel past en een tanktop.


Wat nu een favoriete hobby van mij is zentangle. Ik las dit ergens en er stond dat dit een meditatievorm is met tekenen en dat het niet uitmaakte of je nou goed kon tekenen of niet. Dat maakte me al nieuwsgierig, helemaal omdat ik niet zo'n fantastische kan tekenen!. Ik ging naar google afbeeldingen en tikte zentangle in en vond allemaal tekeningen met verschillende patronen. Ik vind dit er best leuk uitzien. Ik ben ook echt een krabbelaar en daarom is dit ook echt iets voor mij. Ik wil nog een keertje een artikel schrijven hierover, dan krijg je meer te weten. Ik heb trouwens al een tekening af en hij is niet slecht voor mijn tekenniveau! 

Dat waren een paar van mijn oude hobby's die lang blijven hangen. Als ik er zo aan terug denk, krijg ik toch weer zin om ze te doen. Ben jij net als mij en heb om de zoveel tijd weer een nieuwe hobby? 


1 opmerking:

  1. Hahaha heel herkenbaar voor mij :-) ik heb ook altijd van die impulsieve hobby's cupcakes maken is daar ook een van :-)

    BeantwoordenVerwijderen