vrijdag 2 mei 2014

Tips van April




April is ook alweer voorbij! Mei is begonnen en Juni komt eraan. Dat betekent dat dit schooljaar ook al bijna voorbij is! Maar eerst komt die proefwerkweek nog..
Omdat ik gister geen artikel online kwam (Super sorry daarvoor!), heb ik vandaag meer tips uitgezocht die ik in April las. Lees je mee?



5x parfumtaal
1. Bloemig. Op basis van zoete bloemengeuren, geven een geur een romantisch detail.
2. Oriëntaals (warm, exotisch). Combinatie van poederachtige geuren op basis van vanille en exotische planten.
3. Hout. Zware geur met kruidig karakter door patchoeli of leer.
4. Water geuren. Die ruiken als een lichte zomerbries aan zee.
5. Citrus. Een frisse geur met tonen van sinaasappel, citroen en limoen.

Ruwe ellebogen
Heb je last van ruwe plekjes op je ellebogen? Wrijf ze na het wassen in met wat citroensap. Laat dit opdrogen en smeer in met vochtinbrengende crème of uierzalf. Ook de schil van een avocado doet wonderen.

Ruwe handen
Breng havermout aan de kook met water en laat dit licht afkoelen. Laat je handen 5 minuten weken gebruik de koud geworden pap daarna als scrub. Roer voor het slapen gaan wat amandelolie en karnemelk door elkaar en wrijf dit mengsel op de huid. Laat goed intrekken door katoenen handschoenen te dragen. 'S ochtends wassen met lauwwater water.

Balletfit.
Een nieuwe fitnesstrend is balletfit (of Trippleshape Barre Workout). Al dat de naam anders vermoeden, je hoeft voor deze workout niet in een balletpak te verschijnen. Wat je wel kunt verwachten, is een pittige les vol oefeningen die zijn afgeleid van ballet. Na een warming-up op de mat, wordt de les vervolgd aan de barre en komen alle spiergroepen aan bod. Van billen tot biceps en van buik tot kuit. Voor wie? Voor iedereen die wil werken vaan lenigheid, stabiliteit, zijn houding wil verbeteren en meer focus wil krijgen of spierkracht wil opbouwen.

Energiebom
Kun je wel wat extra energie gebruiken? Voeg dan chiazaad toe aan je ontbijt. Chiazaad is een bron van ijzer, zelfs 3 keer meer geconcentreerd dan spinazie. Daarnaast bevat dit wonderspul hoogwaardige eiwitten, vezels, omega-3 vetzuren, antioxidanten en mineralen.
Je kunt de zaadjes direct over je eten strooien, maar je kunt ze ook eerst tien minuten in water weken. Op die manier vormt zich een geleiachtige substantie, die in je maag ervoor zorgt dat de omzetting van koolhydraten naar suikers wordt vertraagd. Wat bijdraagt aan een verlaagd vetpercentage.


Essentiële oliën
Essentiële oliën helpen je te ontspannen. Druppel wat lavendelolie in je bad, inhaleer pepermuntolie of laat je masseren met rozenolie. Voor nog meer ontspanning kies je voor Ylang Ylang, waar je ook nog eens een vrolijk gevoel van krijgt. Kamille is goed tegen rusteloosheid en helpt bij het slapen (lavendel ook!). Terwijl rozemarijn juist voor energie zorgt.

Lippenbalsem maken
Maak je eigen lippenbalsem door 1 theelepel honing te mengen met 1 theelepel geraspte bijenwas, 10 druppels tea tree olie en 5 druppels lavendelolie. Roer er tot slot een theelepel zuivere vitamine E doorheen. Voor zijdezachte lippen.
(klik hier voor eetbare lipscrub)


Wallen
De meest bekende tip bij wallen is om er komkommer op te leggen. Maar dit werkt alleen verfrissend. Hetzelfde geldt voor een lichte massage met een ongepeld, koud ei. Heb je slecht geslepen of te veel alcohol gedronken, maak dan twee theezakjes vochtig met koud water en laat die tien minuten op je ogen liggen. Het koude wat er en de tannine in de thee hebben een samentrekkende werking zodat vochtophopingen verdwijnen.


10x basis
Een goed begin is het halve werk. Dat geldt ook voor de inhoud van je kledingkast. Met goede basisstukken kom je al een heel eind. Voeg daar per seizoen wat nieuws aan toe, varieer met accessoires en je komt elke keer weer anders voor de dag. Hierbij geldt: investeer in de basis, die gaat het langste mee. Seizoensitems zijn meer aan mode onderhevig. Daarvan is de kwaliteit wat minder belangrijk.
De basis: een mooie jeans, witte blouse, enkele kwalitatief mooie t-shirts, één paar zwarte pumps, een paar ballerina's, een mooie, leren handtas, een klassieke trendcoat, een getailleerde blazer, een zwart jurkje en een leren jasje.

5 slankmakers
1. Amandelen. Weinig calorieën en vol proteïne en goede vetten, die de honger stillen en je bloedsuikerspiegel niet laten stijgen of dalen.
2. Avocado's. Behoren tot de categorie superfoods en barsten van de onverzadigde vetten die je langer een verzadigd gevoel geven.
3. Olijfolie. Vol antioxidanten en goede vetten. Een gezonde smaakmaker, maar ook een mooimaker voor het verzorgen van nagels en haar.
4. Eieren. Ook en superfood. Een ei bevat 12 gram proteïne. Dat is bijna een kwart van wat je dagelijks nodig hebt.
5. Misosoep. Weinig calorieën, verkwikt en draagt bij aan een gezonde darmflora. Wat je spijsvertering ten goede komt.

Grootmoeders poetstips
- Glimmende plekken in een broek verdwijnen door ze licht te borstelen met azijnwater
- Handschoenen van leer blijven mooi door wonderolie
- pany's wassen en spoelen in koud water
- Zijde wassen in lauwwarm water met een scheutje ammonia en voorzichtig aan de verkeerde kant strijken als de sof nog niet helemaal droog is
- Blouses laten drogen op een hangertje, zo blijven ze beter in model
- Suéde kleding schoonmaken met oudbakken stokbrood of fijne staalwol
- Angora truien wassen in lauwwarm water op oprollen in een droge, schone handdoek tot hij halfdroog is. Eventueel naborstelen met een schone borstel.
- Vergeelde kleding een paar uur werken in volle melk.



Op hakken lopen
Sommige vrouwen lijken er voor in de wieg gelegd: het lopen op torenhoge hakken. Toch kun je je zelf aanleren om zonder valpartijen op hakken te lopen. Dit zijn de trucs: houd je hoofd omhoog en je schouders recht. Neem kleine stapjes waarbij je je gewicht op je hakken houdt. Corrigeer jezelf steeds als je de neiging krijgt te gaan zwikken. Ben je echt een beginneling, oefen dan met een sleehak. Ook nog eens heel stijlvol!

Vermoeidheid
Voel je je niet fit? Ga niet bij de pakken neerzitten, maar onderneem juist ieets. Van lichaamsbeweging zoals wandelen, fietsen of zwemmen krijg je juist engergie. Voorjaarsmoeheid bestrijd je met het eten van rauwe zuurkool.

Snack attack
Kies bij lekkere trek voor pure chocola, van minimaal 70% cacao. Dit is een gezonde lekkernij, waar je ook nog eens vrolijk van wordt. In chocola zitten namelijk antioxidanten. Deze beschermen je lichaam tegen giftige stoffen van buitenaf, die door je inademing binnenkrijgt. Antioxidanten neutraliseren deze.giftige stoffen van buitenaf. De antioxidanten in chocola heten flavonoïden. Deze brengen je bloeddruk omlaag, werken ontstekingsremmend, laten je cholesterolgehalte zakken, gaan veroudering tegen en verbeteren je bloedsomloop. Daarnaast bevat chocola fenylethylamine, een stofje dat de hersenen positief stimuleert.


Borstelen
Goed borstelen doe je zo: eerst met het hoofd naar voren, vanaf de neklijn naar de punten toe. Daarna met het hoofd recht, van boven naar beneden om het haar in model te brengen. He je droog aar? Borstel het dan stevig zodat je meteen je hoofdhuid masseert. Zorg bij vet haar juist zo min mogelijk de hoofdhuid raakt. Was haarborstel minstens 1x per week in een sopje van water met wat ammonia om ze goed te ontvetten. Probeer zo min mogelijk haarborstels van anderen te gebruiken om roos of andere haarkwaaltjes te voorkomen.

Omdat je niet elke ochtend de tijd hebt om perfect in de 'maquillage' de deur uit te stappen, zijn mascara en een wenkbrauwpotlood een onmisbaar duo. Breng een laag zwarte mascara aan op je bovenste wimpers en teken je wenkbrauwen bij. Zo creëer je op slag een meer open blik. Kun je niet zonder wimperkrultang? Kies dan voor een waterproof mascara, die krullen je wimpers ook zonder tang.

Dat waren de tips van April!
Welke tips ga je gebruiken? En welke ken je al?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen