donderdag 8 mei 2014

DIY: Moederdag cadeautjes



Zondag is het Moederdag! Deze keer besloot ik dat ik zelf eens iets wilde maken. Dat beviel me toch goed! :) Zelf cadeautjes maken vind ik nu echt leuk!
Voordat ik begon, moest ik natuurlijk wat inspiratie ophalen. Vandaag laat ik wat leuke ideetjes zien die ik heb gevonden. Ik laat niet zelf zien wat ik heb gemaakt, dat komt zondag. Anders ziet mijn mama dat! :p





Deze schattige vaasjes vond ik op life by rosie. Zij maakt echt super leuke en makkelijke DIYs! Dit zijn gewoon glazen potjes en die fleurde ze op met nagellak. Hoe leuk! :)
- Klik -


Wat ik ook op haar blog vond, zijn deze hartjes van brooddeeg. Ze zijn makkelijk te maken en kan het zo persoonlijk maken als je wilt!
- Klik -


Op Teske's blog vond ik deze witte mokken waar ze een mooie tekst opschreef. Dit kun je net zoals die hartjes zo persoonlijk maken als je wilt! Natuurlijk kun je ook een mooie mok in de winkel kopen.
- Klik -


Op Beautylab staan ook heel veel leuke DIYs, zoals dit glitterpotje! Het lijkt een beetje op zand, maar dat maakt het juist leuker! Vind ik dan :p


Dit was eigenlijk mijn eerste idee. Een scrub maken, maar daar had ik helaas de ingrediënten niet voor in huis. Jammer! Dit is een scrub met kokosnoot(olie) en limoen van Beautylab.
- Klik -


 Dit zijn nog twee andere scrubs. Links zie je een lavendelscrub en rechts een rozenscrub. Deze twee vond ik op Beautycloud.
- Klik -


Dit leuke kussen is makkelijker te maken dan denkt! Geen naald en draad of een naaimachine, gewoon lijmen. Deze DIY vond ik op beautynailsfun.
- Klik -


 Dit vond ik samen met de brooddeeghangertjes het leukste. Een leuk kopje en daarin smelt je een kaars. Super leuk toch? Dit wil ik sowieso nog eens een keertje proberen. Een geurkaars is hier ook leuk voor! Deze DIY vond ik op daddyslittledefect.
- Klik -



Een schilderijtje met scrabbleletters. Ook erg leuk en origineel! Dit idee vond ik op Huisvanbelle.


Zelf een leuk opbergmandje maken is ook makkelijker dan je denkt. Dit idee komt van apartmenttherapy.



Is je moeder wel eens vaker in de tuin bezig of heeft ze een moes/kruidentuintje? Dan is dit zeker leuk! Naambordjes (van klei) voor in de grond te steken met bijbehorende namen van kruiden of bloemen. Misschien wel ietsje lastiger/moeilijker dan de andere, maar ik denk dat het wel te doen is!
- Klik -

Dat waren enkele ideeën voor Moederdag. Als je iets gaat maken, zorg dan dat je alles opruimt. Dadelijk ziet ze het! :p
Ga jij iets zelf maken? Of koop je iets?

3 opmerkingen: