dinsdag 13 mei 2014

Furry friend tag




Deze tag zag ik al meerdere malen voorbij komen. Elke keer dat hij voorbij kwam, vond ik hem zo leuk dat ik hem ook maar ging doen. Ik heb namelijk meerdere furry friends, maar deze keer houd ik het over mijn twee cavia's! Je zag ze misschien al vaker in welcome to my life. 
Lees je mee? :)



Wat zijn de namen van je huisdieren?
Choco & Maggi. Choco is de bruine achter. Die naam had ik bedacht, omdat hij drie kleuren had en er zijn drie soorten/'kleuren' chocolade :p 
Maggi is dus de witte. Die naam heeft mijn broer bedacht. Je spreekt het echt uit als die smaakmaker. 


Wat voor soort dier is het en welk ras?
Het zijn twee cavia's. Volgens mij dwergcavia's. Dat weet ik niet zeker.. 

Dit doet hij heel vaak!

Hoe lang heb je je huisdieren al?
Phoe..Uhm..
 Sinds ik in de brugklas zat en dat is 2 jaar geleden. Er zat een meisje van bij in de klas en haar ouders deden honden en cavia's fokken. Na school gingen we daar wel eens heen om naar die kleine snoezelige baby cavia's en pups te kijken :) 


Hoe kom je aan je huisdieren?
Zoals ik al zei. Van een meisje dat bij mij in de eerste zat.


Hoe oud zijn je huisdieren?
Ik denk 2,5/3 jaar. Toen wij ze kregen, waren ze nog niet heel oud!


Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Ze weten altijd de weg terug naar hun hok en kunnen er zelf inklimmen! Mijn zusje en ik hadden ze een keer aan het einde van de kamer gezet (waar de kooi staat) om te kijken of ze de weg terug zouden vinden. Dat vond ik echt grappig om te zien! :)

Ook als ze eten kregen, gaan ze 'piepen' en met hun pootjes tegen het rooster staan. Zo schattig! En als de klep dan open is, gaat choco altijd zo ver mogelijk met zijn snuit naar het voer als ik daar mee bezig ben.

Ow ja en soms als ik choco vast heb, dan kruipt hij omhoog!
Soms dan zet ik ze ook buiten op het gras neer. Gras vinden ze echt heerlijk! Dan gaan ze allemaal blije caviageluidjes maken :p


Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
Belangrijk! Hoewel ik vind dat je met knaagdieren niet echt een goede band kunt hebben. Ik weet niet precies waarom ik dat denk, maar bij honden en katten gaat dat gewoon beter. 



Wat zijn je favorieten herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Uhm.. Toen ik choco voor het eerst vast had, vind ik toch wel een lieve en leuke herinnering. Hij was zo klein! Hij paste zelfs in één hand toen!
Ook een keertje zaten ze buiten en ging ik erbij zitten (uuhmm.. hmm.. :p). Toen klommen ze over mijn benen heen of gingen er met hun pootjes tegenaan staan. Dat was ook erg grappig om te zien!


Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Heb ik eigenlijk niet echt. Ik noem ze meestal cavia's en heel soms cavea's :p Ik weet niet hoe ik erbij kom..

Dit was de furry friend tag! Ik ga niemand taggen, maar natuurlijk mag je hem overnemen. En als je hem al hebt gedaan, dan hoor ik dat ook graag. Ik vind dit namelijk een hele leuke tag! :)
Heb jij huisdieren?




4 opmerkingen: