zaterdag 24 mei 2014

Productiefoto tag



Vandaag heb ik weer een tag! Ik ben getagd door Minmin. Dit is een korte tag over hoe je te werk gaat als je productiefoto's gaat maken.






Mijn fotoplek
Meestal zit ik in de keuken op de grond voor een raam. Ik leg dan een A3 blaadje tegen de deur aan en heel soms gebruik ik nog dat kleine lampje als er niet genoeg licht is. Als ik ronde artikelen fotografeer, zoals oogpotloden. Dan gebruik ik kneedgum om ze vast te maken, zodat ze niet wegrollen en goed blijven zitten.
Soms dan gebruik ik nog iets om de achtergrond op te vullen. Zoals deze kleine hartjes.


Apparaten die ik gebruik
Voor foto's maken gebruik ik de Nikon coolpix s3100 in de kleur paars :) Dat is een digitale camera. Het is geen dure, maar het is wel een best goeie camera. Soms is het met foto's maken een beetje lastig, want vaak zijn ze wazig of overbelicht door de flits. Het is dus vaak dat ik van een afstandje de foto moet maken en dan bijsnijden.
Verder gebruik ik nog een USB-stick waar ik mijn foto's op bewaar.


Bewerkprogramma's die ik gebruik
Ik bewerk foto's niet veel. Ik snij ze wel bij of maak collages. Dat doe ik via Picmonkey. Een super handige en overzichtelijke site. Ik ben geen lid, maar zonder lid zijn kun je ook al heel wat.

En dat was de tag! Deze keer ga ik wel iemand taggen. Ik tag Svenja en Saskia. Ik vind namelijk dat ze mooie foto's maken en ik ben benieuwd hoe ze die maken! :)
Als jij deze tag ook wilt invullen, mag dat natuurlijk ook! Laat het me weten als je hem hebt ingevuld, want ik ben benieuwd hoe jij je foto's maakt.

3 opmerkingen:

  1. Leuke tag! Leuk ook om te lezen hoe je je foto's maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag! Grappig om een keer 'achter de schermen te kijken' hoe je de leuke foto's maakt :)

    BeantwoordenVerwijderen