maandag 24 februari 2014

Essence all about candies



Essence heeft heel wat nieuws in haar assortiment. O.a. een aantal nieuwe paletten. Bij verschillende bloggers zag ik dit palette voorbijkomen: All about candies, een palette met zachte, lieflijke kleurtjes. De swatches zagen er goed uit en ze konden er een goede look mee maken. Na het een stuk of drie keer voorbij zien komen, besloot ik het toch maar te kopen, want ik heb bijna geen kleur in mijn collectie! Dit was dus een mooie aanwinst! Klaar voor de review?




Essence heeft drie All about... paletten uitgebracht: all about candies, nude, sunrise en paradise. Wil je ze bekijken? Klik dan hier.

Wat essence in het kort vertelt: ze blijven lang zitten. Ze hebben een zijdezachte en gladde textuur. Van mat tot shimmer tot metallic effecten.

Van de effecten ben ik nog niet zo overtuigd, want ze zien er allemaal hetzelfde uit. Dat ze lang blijven zitten ben ik ook niet zo zeker van, aangezien het nogal lichte kleurtjes zijn. Laten we maar naar de swatches gaan!


 Zes kleurtjes: geel, roze, paars, oranje, blauw en groen. De textuur voelt inderdaad zacht aan.
Het swatchen ging niet zo soepel bij mij. Zelf kon ik de kleurtjes eerst niet eens zien, maar toen ik ze in een ander licht hield zag ik ze en wauw, hele mooie kleuren! Op de foto zijn ze ook niet zo goed te zien. Je ziet niet veel verschil tussen de kleuren en de gele zie je haast niet! Erg jammer. Ook de paarse is niet zo super. Het pigment is dus niet zo super. Jammer! Ik zie ook geen verschil tussen de matte, shimmer en metallic kleuren.


De look. Dat was lastig! Ik kreeg niet fatsoenlijk de kleuren op mijn ooglid, ook leek het alsof ze droger waren dan eerst. Wat gek genoeg nu weer meevalt. Hmm... raar. Maar goed, de look die ik maakte, of wou maken: De gele kleur op mijn ooglid, daarna de blauwe aan de buitenkant en de paarse in mijn arcadeboog. Dat was me toch lastig! Je ziet hem jammer genoeg ook haast niet. En tot slot de groene in mijn ooghoek. 
De look maken was erg lastig, maar ik ga het zeker nog vaker proberen. Misschien moet ik gewoon wennen aan die lichte kleurtjes of heeft iemand tips voor mij? Ik had al een oogschaduwbasis eronder...


Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Hoewel ik de kleurtjes super leuk vind, vooral voor een (licht) kleurrijk accent. Ik ga nog wat proberen met dit palette en dan horen jullie nog van mij! Misschien ligt het wel aan mij... Maar goed, je kan dit palette kopen bij Kruidvat of Trekpleister voo€3,59
Heb jij al een Essence all about palette?

2 opmerkingen:

  1. Wel heel mooi maar inderdaad lastig om echt een look mee te maken denk ik. De kleurtjes lijken door de glitters ook veel op elkaar? Op de foto met je oog open kan je wel mooi zien wat je bedoeling was. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het ietsje tegenvalt, wie weet lukt het uiteindelijk nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen