donderdag 12 december 2013

Zentangle, creatieve patronen tekenen


 In een eerder artikel vertelde ik over mijn sinterklaascadeautjes. Dit boek zat er ook tussen. Het boek heet Zentangle, creatieve patronen tekenen. Het is geschreven door Sandy Steen Bartholomew. Een zentangle wordt lijn voor lijn opgebouwd, daardoor lijkt hij soms ingewikkeld. Ik ga je vandaag wat laten zijn over dit boek.





In het boek beginnen ze met de basis, logisch! In de basis staat gewoon hoe je een zentangle opbouwt. De stappen die maakt om de zentangle te tekenen.



De rest van het boek is vooral opgevuld door allerlei verschillende soorten patronen te laten zien.

Japanse patronen die water uitbeelden

patronen combineren


Er staat ook best wel wat voorbeelden in het boek. Zo zie je ook allerlei verschillende vormen en patronen.

Ik ben zelf best tevreden met het boek. Het is makkelijk gelegd, echt voor beginners zoals ik. Er zit ook veel inspiratie voor patronen in. Er stond ook een tip in om patronen te bedenken, kijk om je heen. Overal zit wel een patroon in.
Het boek is te koop bij verschillende boekhandels, maar op bol.com vind je hem zeker! Hij kost €12,50.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten