dinsdag 10 december 2013

Monchoutaart van Dr Oetker


Voor mijn verjaardag wou ik graag een monchoutaart maken. Dat heb ik dus ook gedaan! We hebben een pak van Dr Oetker gebruikt, dus moeilijk zal het niet worden.


Je hebt alleen 200 gram monchou, 250 ml slagroom, 60 gram boter, 100 ml water en vlaaifruit nodig. Let wel op dat de monchou en het water op kamertemperatuur zijn. De boter moet gesmolten zijn.


In het pak zit een taartmix en kruimelbodemmix. De eerste stap is de gesmolten boter met de kruimelbodemmix te mengen. Je doet dit gewoon met een lepel.


 Er zit ook bakpapier in het pak. Je maakt de springvorm klaar en verdeelt de mix die je net hebt gemaakt gelijkmatig over de bodem van de springvorm en drukt dit stevig aan. (De springvorm die ik gebruik heeft een doorsnede van 25 cm). Daarna zet je het ongeveer 10 minuten in de koelkast.


Ondertussen klop je de monchou. Daarna voeg je het water en de taartmix toe. Je mixt dit en vervolgens voeg je de ongeklopte slagroom toe. Je mixt dit tot een luchtige mengsel. Haal de springvorm uit de koelkast en verdeel het mengsel gelijkmatig over de taartbodem. Je laat het nu een uurtje opstijven in de koelkast.



Na een uurtje haal je de taart er weer uit. Wat voor soort vlaaifruit je kiest is jouw keus. Ik koos voor kersen van Hak. Dit verdeel je ook weer over de taart. 


Zo kwam mijn monchoutaart eruit te zien. Hij is erg goed gelukt!

Dr Oetker heeft ook een filmpje gemaakt, hoe je deze taart maakt. In het filmpje kloppen ze de slagroom al van tevoren, dat hoeft niet perse.



Maak jij ook wel eens een monchoutaart?



1 opmerking: