zaterdag 28 december 2013

Choc-o-lait, chocolademelk sticks


Ik had van choc-o-lait drie chocolade sticks om warme chocolademelk mee te maken. Ik had de smaken melk, natural vanilla (witte chocola) en karamel. De andere smaken kun je hier vinden. Op de foto zie je ook nog mijn nieuwe mok met een bijpassend lepeltje. Er staat een cavia met een muts op. Hij is wat groter dan andere mokken en is daardoor ideaal voor warme chocolade melk!



Even in het kort hoe het gaat: je pakt een mok en vult hem met melk en zet hem in de magnetron of je kookt een beetje melk in een pannetje. Als de melk goed heet is, roer je met je stick erdoor. Je kan door blijven roeren totdat hij is gesmolten of als hij half is gesmolten. Dat ligt er maar net aan hoe sterk je hem wilt.
Ik begin met de melk. Ik had dit nog nooit gedaan, mijn melk was dus niet heet genoeg. Daardoor smolt de chocola niet. Ik moest hem dus wat warmer maken, daarna deed ik de stick erin en voordat ik het door had was hij al helemaal gesmolten! Hij had een hele lekker volle en sterke smaak, iets te sterk voor mij..


En dan de apartste smaak die ik had, karamel! Bij deze lette ik beter op, toen hij half was gesmolten heb ik hem eruit gehaald. Toen ik mijn eerste slok nam, dacht ik dat dit gewoon melk was, maar de nasmaak is duidelijk karamel! Heel lekker, maar je raakt er wel snel vol van dat is echt jammer.


De laatste die ik bespreek is natural vanilla, dit is gewoon witte chocola smaak. Bij deze was ik iets te enthousiast en heb ik geen foto's op deze die toevallig op instagram heb gezet na dan. Je ziet de chocolademelk echt geel kleurt, het ziet daardoor niet echt lekker uit. Maar hij was echt lekker! Ik raad je aan om deze alleen te nemen als je echt witte chocola lekker vind. Het lijkt namelijk een beetje dat je vloeibare, witte chocola drinkt.

Ik ben tevreden over deze sticks. Ze hebben een lekkere, volle smaak, die je zelf kan doseren. Ik kan alleen nergens vinden waar en voor hoeveel ze te koop zijn. Of ze in chocolade winkels te zijn weet ik ook niet. Als jij het wel weet, zou het fijn zijn als je dat achter laat in de comments.

1 opmerking:

  1. Leuk zijn die sticks. Bij de action heb ik er laatst ook een paar gekocht, misschien dat je ze daar kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen