zaterdag 7 maart 2015

Doodle a day challenge #1


Maandag in welcome to my life kon je lezen dat ik deze challenge aan ging. Ik had beloofd elke zaterdag een update te plaatsen! Vandaag de eerste update!




De challenge: op elke dag van maart teken je iets dat bij het thema past. Het schema is gemaakt door Rhianna Wurman (@ellolovey)  


1 maart - song

Song.. Uhm hoe wil ik dit gaan doen? Haha! Eerst dacht ik aan een zingend meisje, maar ik dacht van nee, dat hoort bij zingen. Dan maar een liedje 'uitbeelden'. Ik ging voor Katy Perry met Roar. Ik vind dat de haren best goed gelukt zijn :)


 2 maart - large

De thema's kunnen zo vaag zijn of groot zeg maar. Gewoon moeilijk om iets te verzinnen dat het simpel wordt, kun je me nog volgen? haha! Nou ja, ik tekende twee vierkanten. Een small en een large. 


3 maart - mind

Mind, een heel abstract begrip. Ik denk heel vaak te moeilijk en ben te streng voor mezelf. Het móét voor mezelf bij het thema passen, dat idee moet ik maar laten gaan. Je moet er plezier in hebben en je creativiteit prikkelen. 
Omdat de lentekriebels eraan komen, liet ik dat terugkomen in de tekening! Ik heb een nieuwe manier gevonden om een konijntje te tekenen :) Een hoofdje en dan de onderkant van de voeten, net alsof ie zit!


4 maart - wash

Toen ik dit woord zag, dacht ik meteen aan een waslijn. Die komt op papier te staan! Ik vind er best grappig uitzien ook! Op instagram zag ik heel vaak een bad met heel veel bubbels voorbij komen. Trouwens ook erg leuk om te zien op instagram zoeken op #doodleadaymarch. Je komt van alles tegen!



5 maart - reptile

Dinosaurus! Oké, nee toch een kameleon. Ik had geen idee wat voor reptiel ik moest gaan tekenen, even googelen. Toen ik een plaatje van een kameleon zag, dacht ik meteen dit wordt het! Ik vind dat het ook nog eens best goed heeft uitgepakt. Dit vind ik ook een van de leukste van deze week.


6 maart - forest

Een bos, niet zo moeilijk! Mijn vogeltje is niet zo goed zichtbaar jammer genoeg. Zie je die roze vlek? Dat is het vogeltje, haha!


7 maart - direction

Welke weg zou jij kiezen? Adventure, home of unknown? Als ik heel eerlijk ben zou ik neigen naar home, maar adventure klinkt ook goed :) Deze vind ik ook een van leukste tekeningetjes van deze week.

Zo, de eerste update is ook klaar! In het begon vond ik het moeilijk eigenlijk, omdat ik teveel nadacht. Vanaf 4 maart (de waslijn) ging ik tekenen wat gelijk bij mij binnen kwam. Dat brengt vaak leukere resultaten op, denk ik, haha!

Doe jij mee aan de challenge? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten