woensdag 13 augustus 2014

Summer nails



Misschien een beetje laat, maar het is nog steeds zomer! En wie zegt dat zomernagels niet in de herfst mag? Vandaag leg ik drie voorbeelden uit. Ik heb ze zelf gemaakt op een nail art display.
Kijk je mee?





Met het eerste voorbeeld kun je zoveel mee afwisselen. Van de achtergrond tot de bloemblaadjes! Ik koos voor een zwarte achtergrond. Daarna maakt ik een paar gele stippen, dit kun je doen met een dottingtoolpen of satéprikker. Ik zorgde ervoor dat ze genoeg ruimte hadden voor de bloemblaadjes. De bloemblaadjes kun je maken met een striper of dottingtoolpen(/satéprikker). En dat was het eerste voorbeeld al!


Ik gebruikte voor het eerste voorbeeld:
- Zwart (deze komt van de markt af)
- Geel (essence 137 wanna be your sunshine. Deze is binnenkort niet meer verkrijgbaar)
- Witte striper (Janet)



Over deze deed ik toch beetje langer dan de vorige. Ik begon met een pasteloranje/huidskleurige achtergrond. Daarover deed ik een groene kleur, maakt niet zoveel uit wat voor groen. Toen dat een beetje gedroogd was, trok ik een witte streep op de grens van de twee kleuren. Voor het laatste vlak koos ik voor een felroze kleur, deze wilde ik schuin hebben. Weer een beetje laten drogen en dan weer een witte streep op de grens van de twee kleuren. Ik wilde er ook nog een simpel patroontje in het roze vlak, dat werd stippen zetten! Ik vond het groene vlak nog erg leeg, dus ik koos nog een leuk fimofiguurtje uit en zette hem vast met topcoat in het groen vlak. Je kan natuurlijk ook nagelstickers gebruiken! Door naar de gebruikte lakjes!



Ik gebruikte:
- Pastel oranje (deze is niet meer verkrijgbaar)
- Witte striper (janet)
- Groen (deze is ook niet meer verkrijgbaar)
- Fel roze (essence 177 happy end)
- Barbieroze (essence 106 free hugs)
- fijne glitters (103 space queen)


Het laatste voorbeeld hoeft niet perse zomers te zijn. Eendjes zijn er eigenlijk altijd wel :) Ik begon met het water. Een grote 'golf en twee kleintjes. Daarna maakte ik het kopje en lijfje met een dottingtoolpen (met een satéprikker kan ook). Het snaveltje waar ik super lang over deed, maakte ik met een oranje striper. Het zijn eigenlijk twee simpele streepjes. Het begin van het oog van het eendje is een zwart rondje, deze stap hoeft niet perse. Daarna een witte op het zwarte en daarop weer een zwarte. Om het water iets meer.. hmm... waterig? te laten lijken, maakte ik nog een paar golfjes in een iets lichtere kleur. Dat was het laatste voorbeeld!


Ik gebruikte:
- Donkerblauw (Deze is niet meer verkrijgbaar)
- Geel (essence 137 wanna be your sunshine. Deze is binnenkort niet meer verkrijgbaar)
- Oranje striper (Max, ik weet niet zeker of deze nog verkrijgbaar zijn)
- Blauw (128 let's get lost)
- Zwart (Deze komt van de markt af)
- Witte striper (Janet)

En dat waren mijn drie voorbeelden!
Wat vind jij van deze voorbeelden?

1 opmerking: