zaterdag 9 augustus 2014

Creatieve uitspatting - schilderen!


Creatieve uitspattingen horen bij mijn sterrenbeeld, boogschutter. Ik heb al heel wat creatieve hobby's achter de rug zoals 3D kaarten maken, kleren maken, cupcakes versieren met fondant en nog heel wat andere dingen! Nu is het schilderen. Vandaag een beetje daarover!





Met dit schilderij begon alles! Mijn tante vroeg of ik een keer wilde komen schilderen. Dat leek mij heel leuk! Ik ging dus een dagje met haar schilderen. Ik had geen idee wat ik wilde maken, dus het werd maar abstract, op mijn gevoel af.




Een paar dagen later móést ik gewoon naar de Xenos en Action. Ik kreeg gewoon allemaal ideeën voor schilderijen. Ik ga ze niet allemaal maken, maar een paar zeker wel! Een schildersdoek (dat van 40x50 cm) hadden we wel, maar van verf helemaal niks bruikbaars!


Dit setje verf van de Xenos is super handig voor mij, want niet alle hobby's van mij duren even lang. Zo heb ik alle (basis)kleuren voor maar €3,29 ongeveer, ik weet het niet meer zeker.. Hierin zitten genoeg kleuren waarmee ik vooruit kan. Ik kan desnoods nog mengen! Het zijn wel kleine tubes, maar dat maakt nu nog niks uit.


Ik vond dat er nog een paar kleuren miste, zoals zilver en turquoise. Die nam ik los mee. Ook koos ik voor deze rode kleur. Het zijn allemaal metallic kleuren, super leuk! Deze tubes zijn ook niet zo duur, namelijk €1,- Ik vind het alleen jammer dat ze alleen maar metallic kleuren hebben en niet gewone.. Maar daarvoor kun je ook nog naar de Action!


Bij Action kocht ik twee kleine schildersdoeken voor bij elkaar maar €1,52. Dan kan ik tenminste nog eventjes vooruit. Ik weet alleen niet of ik twee verschillende ga schilderen of dat ze bij elkaar horen.


Mijn tweede schilderij is onderhand al af! Zelf zou ik hem niet ophangen, haha is dat raar? Ik weet het gewoon niet. Ik had iets anders in gedachte. Vaak wordt het anders dan denkt, dat is niet altijd verkeerd! Misschien verander ik nog wel een beetje, ik zie wel! Ik ben wel benieuwd, wat zie jij hier in? Ik heb al een paar verschillende meningen gehoord.

Welke fout ik altijd maak als ik weer een nieuwe hobby heb, is dat ik meteen alles in huis ga halen wat ik nodig heb. Ik ga dus teveel spullen kopen, die later toch ergens liggen en die amper worden aangeraakt. Deze keer heb ik besloten dat ik verf koop als het op is of bijna en schildersdoeken als ik een schilderij af heb. Kwasten heb ik ook, maar die zijn vroeger beetje slecht behandeld, dus die zijn niet meer in een super goede staat. Sommige haartjes steken uit of ze zijn gewoon hard. Ik had al een set gezien bij de Xenos die mij erg fijn leek, net zoals een schildersezel (voor op tafel, dus een beetje kleiner). Ik heb besloten te wachten tot mijn verjaardag, als ik dan nog steeds schilder vraag ik wel nog een paar spullen!

Wat vinden jullie van schilderen?




1 opmerking:

  1. Mooie schilderijen! In de laatste zie ik een diamant waar vuurwerk uit komt.
    Ik heb je trouwens genomineerd voor de sunshine blogger award op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen