donderdag 2 januari 2014

Lipscrub à la Twinkelbella

Mijn artikel is iets eerder, i.v.m sporten

Een paar weken terug kwam dit artikel op Twinkelbella te staan. Maak je eigen eetbare lipscrub. Natuurlijk wou ik dat ook proberen! Ik heb hem een paar dagen geleden gemaakt en nu komt er een review over!




Als eerste wat heb je nodig:
- 1 theelepel margarine
- 2 theelepels suiker
- 1/2 theelepel kaneel
- 1 druppel (olijf) olie (ik gebruikte zonnebloemolie)

Ik gebruikte voor de margarine en de suiker anderhalve theelepel, de rest het zelfde.
Even in het kort waar de ingrediënten voor dienen: margarine geeft je lippen een zacht beschermlaagje, suiker scrubt de lippen, olie geeft je lippen net dat extra's en kaneel stimuleert een goede doorbloeding. Verder heb je nog een kommetje en een lepel nodig.

 Ik begon met de boter half te smelten, anders kreeg ik het natuurlijk niet gemengd. Daarna moest je de rest erbij gooien en dat weer mengen. Bij mij kwam het er zo uit te zien:


Als ik het zo op mijn hand zie, moet ik denken aan bodybutter. Je voelt echt de suiker, als je denkt dat dit te grof wordt, pak dan basterdsuiker. Na het scrubben voelde mijn lippen weer zacht door de margarine en mijn velletjes waren bijna allemaal weg! Een stuk goedkoper is het ook nog.


Mijn eerste lipscrub zag er zo uit... Ik was nogal zuinig met de margarine en iets te enthousiast met de kaneel.

Heb je hem al een keer gemaakt? of wil je de lipscrub nog gaan maken? Ik ga hem in ieder geval nog een keertje maken. Ik ben blij dit artikel op Twinkelbella voorbij kwam! Klik hier voor het artikel.

2 opmerkingen: