woensdag 22 april 2015

Creatieve dingen en zo #1



De laatste tijd komen er allerlei leuke ideeën binnen. Ideeën die ik wil uitwerken in mijn art journal of gewoon schetsen. Deze ideeën schrijf ik altijd op, maar het leek me leuk om ook eens afbeeldingen te verzamelen en die te delen. Afbeelding die flarden van mijn ideeën laten zien. Maar ik ben ook met verschillende materialen in aanraking gekomen door school, boeken en internet natuurlijk.
In dit artikel kom je van alles tegen dat ik wil gaan uitwerken op creatief gebied of wat ik wil uitproberen. Ik wil het niet allemaal in één keer doen, maar per idee één artikel. Ik heb dus een nieuwe (onregelmatige) rubriek genaamd creatieve dingen en zo.
Kijk je mee?






Een paar weken terug had ik oost-Indische inkt aangeschaft. Hiermee heb ik nog niet veel gedaan, maar ik heb wel een aantal ideetjes! Een daarvan is een silhouet van een bloesemboom. Een simpele boom met heel veel bloemetjes. De zwarte inkt steekt heel mooi af op het witte papier, dat geeft met de boom een erg leuk effect denk ik. Ik heb een aantal plaatjes gezocht van bomen die in de buurt komen met wat ik wil.





In het begin wilde ik een tak, zoals boven deze boom met gekleurde blaadjes en bloemetjes, maar ik een boom helemaal rechts op het papier lijk mij ook leuk. Dan met losse bloemetjes erlangs, alsof ze van de boom zijn geblazen zeg maar.




Dit lijkt mij op de een of andere manier ook wel gaaf voor erbij. De randen van je papier verbrand je dan. Ze krijgen dan een bruin/zwart randje wat het weer wat interessanter maken. Ik ga het niet uitproberen met mijn art journal, want anders verbrand ik dadelijk mijn boekje haha!




Het gebruiken van oost-Indische inkt met een dikker kwastje heb ik hier al geprobeerd. Wat ik zo leuk vind, is dat je soms een iets dikkere lijn hebt. In het boek over art journaling stond dat als je een kroontjespen gebruikt de lijn dikker is als je met je pen naar beneden gaat en als je omhoog gaat dus dunner.

Dit was de eerste creatieve dingen en zo! De volgende keer wil ik het proberen uitgebreider te maken. Dit idee is dan ook niet heel uitgebreid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten