zaterdag 7 februari 2015

Schilderen & opleidingen


Beetje bijkletsen mag wel! Ik ben namelijk super blij dat ik weer ben begonnen met schilderen en dat eindelijk mijn opleiding weet! Mijn schilderij heeft zeker een maand zo gestaan, dat werd tijd!



Eindelijk ben ik weer verder aan mijn schilderij. Het is bijna af zelfs! Ik hoef alleen nog maar de ogen en het neusje. Door dit schilderij heb ik ook veel kunnen uitproberen en experimenteren. Ik leerde hoe ik gras, lucht en vacht schilder in mijn eigen stijl. Niet te moeilijk en niet te realistisch, maar het lijkt wel ergens op! :) Ik merkte ook dat ik ontzettend veel plezier had in het schilderen. Stiekem miste ik het toch wel. Ik kreeg ook al een soort van idee voor mijn volgend schilderij. Het liefste laat ik me een beetje leiden door mijn gevoel en ideeën die opeens ontstaan, maar ik wil wel een.. Hoe noem je dat? Onderwerp, rode draad?? Ik denk dat je me wel snapt. Hoop ik haha! Wat ik nu wil is iets met een (bescherm)engel en veel kleur. Fel of pastel ben ik nog niet uit. Wel iets richting rood of groen denk ik. Normaal maak ik een schets van tevoren dat wil ook niet doen. Echt op gevoel af! Een dier met patronen lijkt mij eigenlijk ook erg gaaf! Hmm.. ik zie het vanzelf wel. Eerst deze nog afmaken!


Ook ben ik erachter welke opleiding ik wil gaan doen! Ik ben nu zo blij dat ik het gewoon weet. Soms werd ik gewoon zenuwachtig van dat ik van bijna iedereen al hoor dat zij het weten en ik zat nog van alles te ontdekken. Interessetesten doen, neuzen tussen opleidingen etc. In de tweede/derde wilde ik modeontwerpster werden. Ik zat in een fase van kleren maken. Ik koos een kledingstuk, legde die op een lap stof en trok het over. Daarna uitknippen en aan elkaar maken met een naaimachine. Daarna werd het iets met kunst. Ik wilde heel graag schilderen, tekenen, kleien en nog veel meer! Ik zat er alleen mee dat ik niet wist wat ik ermee kon. Ja oké, ik kon docent kunst/handvaardigheid worden. Maar ik zag mezelf nog niet echt voor de klas staan. Ik was wel naar de opendag geweest in Maastricht bij Hogeschool Zuyd. Dat was het niet helemaal, dus van dat plan stapte ik ook al af. Ow ja, creatieve therapie wilde ik ook nog doen. Later bedacht ik dat ik toch niet zoveel geduld heb daarvoor. Toen kwam journalistiek (door mijn blog). Het idee beviel me in de loop van de tijd steeds minder. Het bloggen vind ik wel super leuk en dat blijft zeker nog een tijdje zo. Ik was op een opendag van Journalistiek in Tilburg. Tja.. Ik ben gewoon niet zo heel spontaan dat ik wild vreemde mensen vragen ga stellen. Daar ben ik ook vanaf gestapt..



Maar die week ervoor was ik naar een andere opendag geweest. Bij Fontys Eindhoven communicatie. Ik vond het zo leuk daar en het idee sprak me heel erg aan. Er zit een beetje organisatie in, maar ook reclame, management en creatief denken. Een voorbeeld wat ze gaven op de opendag:
De kledingzaak Men at work heeft minder klanten. Hoe krijg je die klanten weer terug? Je gaat dan de doelgroep onderzoeken. Wie is de doelgroep en wat doet die. Wat vinden die leuk en hoe kleden ze zich. Op basis daarvan ga je kijken hoe je die groep kunt bereiken. Via reclamefolders, facebook, blogs, televisie of special events bijvoorbeeld. Die special events hebben een naam, maar ik ben hem even kwijt.
Maar dit is niet het enige wat je gaat doen. Er zijn namelijk vier verschillende 'onderwerpen'. Het duurt een beetje lang om alles uit te gaan leggen. Dus klinkt het interessant volgens jou: *KLIK*.

Onderweg naar de opendag, ik had er zoveel zin in!
Wat ik grappig vind, is dat ik nooit bij deze opleiding heb stil gestaan. Communiceren is niet altijd mijn ding. Ik was best gesloten en niet echt open tegenover anderen. Nu bedenk ik me net, ik heb een blog. Ik heb best veel te maken met communiceren. Haha! :) Maar goed, ik had gewoon niet het gevoel dat deze opleiding bij mij paste. Wat bleek dus, dat ik gewoon een totaal verkeerd beeld had van de opleiding. Ik had eerder het idee dat je zelf hele tijd aan het communiceren moest zijn, in welk opzicht dan ook. Het gaat eigenlijk vooral om de bedrijven. Dat is toch heel wat anders! Volgend jaar een meeloopdag regelen en mijn eindexamen halen!

Heb jij al een keuze gemaakt? Of ben je al bezig?

Klaar! Zo vind ik het wel genoeg, haha! Ik wil het niet te lang houden, want zelfs ik merk dat ik geen zin heb om het terug te lezen.. :)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten