woensdag 25 februari 2015

Essence nagellak The nudes & pastel ombré topcoat


Het assortiment van Essence is vernieuwd met onder andere heel wat nieuwe lakjes. Een I love trends lijn met The nudes en The pastels. Ook wat nieuwe special effects lakjes. 
Vandaag review ik 2 kleuren en 1 special topcoat. 




Ik koos voor een witte kleur en een taupe kleur uit The nudes lijn en pastel ombré topcoat. Op mijn wishlist stonden sowieso een paar lakjes van I love trends, maar geen top coat. Toen ik de topcoat zag was ik wel benieuwd! Als het echt ombré is, dan scheelt dat een hele hoop tijd. Geen moeilijke 'trucjes' meer nodig.






01 Walk on the white side

Het eerste wat me opviel toen ik de naam las, was dat deze naam met één woord verschilt met een andere kleur. Een donker groene kleur die al een tijdje uit het assortiment is, ik heb het over 139 walk on the wild side. Maar goed terug naar de kleur.
Het is geen "zuivere" witte kleur, eerder een parelmoer kleur. Er zit namelijk een roze glans in en iets van een witgouden glans lijkt het. Heel mooi, maar pakt niet zo goed uit. Hij dekt namelijk echt niet goed. Ik heb hier drie laagjes en nog steeds schijnt hij een beetje door. Bij mij wijsvinger zie je het het beste. Jammer! Ik twijfel nu of de andere lichtere kleuren uit deze lijn beter zijn. Deze lakte ook een beetje streperig, maar dat heb ik bijna altijd bij wit.. Ik kan deze wel nog gebruiken voor mijn NOTD's :) Oogjes maak ik vaker dan ik denk, haha!

Ik merk nu dat ik deze wel heel slecht gelakt heb, whoeps!





08 crunchy cake

Ik heb geen een taupe kleur in mijn nagellakcollectie! Aanschaffen dan maar. Ik zie het heel vaak voorbijkomen zo'n kleur en wat vind ik dat toch mooi. Crunchy cake omschrijf ik als een taupe kleur met (oud)roze ondertoon en er zitten verder geen glitters in of zoiets dergelijks. Deze dekt wel goed. Na twee laagjes zag het er zo uit. Het schijnt nergens door en zit nu, twee dag later, nog steeds netjes. 








27 blurry up

Een pastel ombré topcoat dus. Ik was ontzettend benieuwd! Op de dop staat al van alles. Hieruit blijkt dat het je nagellak wat lichter kan maken. Heel fijn, want dan hoef je niet allemaal pastelkleuren aan te schaffen en kun je gewoon even deze lak erover doen! 
Bij deze lak vind ik het iets minder. Waar je op moet letten is dat je niet teveel pakt op het kwastje, anders wordt hij in een keer te licht. Het echte ombré effect is er niet, wat ik erg jammer vind. De naam is dan ook een beetje misleidend vind ik! Toch heb ik niet echt spijt van deze aankoop, want het effect vind ik toch nog erg leuk. 


Ik ben niet over alle lakjes even tevreden, maar het kan er allemaal wel mee door. Bij de parelmoer kleur alleen omdat hij handig is bij NOTD's! Deze zou ik niet opnieuw kopen. De taupe kleur zeker wel, ik vind hem zo mooi! De topcoat zal ik niet opnieuw kopen, omdat het toch anders was dan ik had gehoopt.

The nudes lakjes - €1,89
Pastel ombré topcoat - €1,99



Geen opmerkingen:

Een reactie posten