woensdag 3 december 2014

Tips van november



De op een na laatste tips! Deze tips horen ook meer bij het weer dat er nu aankomt. Ook wat bij de tijd past. Verder een beetje het algemene.





Je nagelvijl wordt weer schoon als je er een stuk plakband opplakt en dat er in één ruk aftrekt.

Bron

Is het in huis lekker warm, dan wordt je haar statisch zodra je ook maar één voet buiten de deur zet. Dit is een soort schrikreactie van het haar. Verzorg het met een glansshampoo, die verzwaard het haar. En eindig altijd met een conditioner om de haarschubben te sluiten. Toch van last van elektrisch geladen haar? Doe uit voorzorg een borstel en een busje haarlak in je tas. Als het even kan, spuit dan wat lak op je borstel, ga er mee door je haar en strijk het met je vrije hand plat. Spray de lak niet meteen op je haar. Dan gaat het juist weer pluizen.

Kouder weer vraagt om een intensieve haarverzorging. Gebruik een keer per week een voedend haarmasker. Dat zorgt ervoor dat de punten bij elkaar blijven. Toch last van weerbarstige punten? Dan kan het zijn dat je je haar te ruw behandeld. Hoe zit het bijvoorbeeld met het droogmaken van je haar? De regel is droog deppen in plaats van wringen en wrijven. Kijk ook kritisch naar je haarverzorgingsproducten. Zijn ze niet te agressief en zijn ze geschikt voor jouw haartype? Vraag ook je kapper om een advies op maat.

Bron

Straks met een paar knappe benen de feestdagen in? Met deze oefeningen is dat een fluitje van een cent. Doe de oefeningen om de dag.
1. Ga op je zij liggen
2.Strek je benen en één voet boven de ander
3. Lift het bovenste been een stukje op en laat weer zakken
4. Blijf nu liggen en schuif het bovenste been naar voren zodat je voet de grond raakt
5. Breng nu het onderste been omhoog en omlaag terwijl je het recht houdt.
Start met een set van 15 herhalingen per been. Bouw dit op naar 3 sets van 15 herhalingen


Likdoorns of eksterogen zijn harde stukken eelt die naar binnen worden gedrukt. Het beste is hiermee naar de pedicure of podotherapeut te gaan. Wil je zelf aan de slag, probeer  dan het volgende:
1. Leg een paar dagen een grote opengesneden rozijn op de likdoorn en plak af met een pleister.
2. Leg een ui 3 of 4 uur in water, ontvel deze en snijd een dikke plak af. Leg deze op de likdoorn. Herhaal dagelijks.
3. Wrijf de plek goed in met puimsteenzeep om het los te maken.
4. maak een voetenbadje met warm water en wat soda. Snijd daarna de likdoorn weg.
5. Gebruik een likdoornpleister met salicylzuur


Onder wisseldouches verstaan we het afwisselen van koud en warm water onder de douche. Doe dit regelmatig om de bloedsomloop te stimuleren. Zo help je het lichaam afvalstoffen beter af te voeren. Een goed middel tegen cellulitis en voor meer energie.


Wil je afvallen, zorg dan dat je genoeg slaap krijgt. Onderzoekers hebben aangetoond dat slaapgebrek tot gewichtstoename leidt. Heb je 's nachts te weinig rust, dan heeft dat een negatieve invloed op de hormoonproductie. Het peil van het hormoon dat een hongergevoel veroorzaakt, stijgt. Terwijl het peil van het hormoon dat aangeeft dat je geen eten meer nodig hebt, daalt.


Wat te doen tegen de hik:
1. Drinken: kleine slokjes water. Een lepeltje azijn met suiker. Een paar hapjes uit een citroen
2. Strekken: de armen horizontaal strekken en diep ademhalen
3. Met water gorgelen
4. Veel lucht inademen waarbij je het middenrif naar beneden drukt
5. Aan de tong trekken



Leg een nieuwe krant onder in de kledingkast en je kleding blijft beschermd tegen motten. De lucht van de drukinkt houdt motten op een afstand. Wel regelmatig de krant verversen.


En dat waren de tips! Welke vind jij handig?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen