maandag 13 juli 2015

Bookreview: Ei - Anna Drijver + vakantieleesvoer

Een tijdje terug had ik weer een boek uit! Het tweede boek van Anna Drijver genaamd Ei. Dit boek vond ik in de bibliotheek op school, waar trouwens bijna geen een leuk boek is te vinden. Maar hé, wie ben ik om dat te zeggen. De boeken die ik leuk vind, zijn de nieuwste vertalingen haha! Ei was trouwens gepubliceerd in Oktober 2014, dus voor mij ook nog redelijk nieuw.

Wanneer Leyla voor een gangbare controle een echo laat maken in het ziekenhuis ziet haar gynaecoloog een vlekje bij een van haar eileiders. Een grijs vlekje dat daar niet hoort, maar dat heel eenvoudig te verwijderen is. Een standaardprocedure, niets waar ze zich zorgen over hoeft te maken. Haar gynaecoloog doet deze ingreep al jaren. Nog nooit heeft hij een fout gemaakt. Nog nooit.

Ik vind dit zo spannend klinken! Ik werd al helemaal nieuwsgierig, het eerste wat ik dacht was: 'Jep, het gaat fout.' Eenmaal begonnen vond ik het erg lang duren tot Leyla bij de operatie was, ongeveer op de helft van het boek. Daarna las het wel ontzettend vlot. Leyla was wel een beetje prikkelbaar, daar ging ik me op het laatst een beetje aan te ergeren. Het kan zijn dat dat aan mij ligt, want ik heb dat wel vaker, haha! Maar goed, ik vond wel dat er een aantal gebeurtenissen in zaten die voor mij achteraf niet gehoeven hadden, ze voegde niets toe op het verhaal. Er is bijvoorbeeld een flashback over het leven van Leyla's ouders en grootouders, die voegde naar mijn mening niet veel toe en later in het verhaal ook niet echt. Ik raakte er een beetje in de war van, wie was nou wie?

Het boek heeft een aangrijpend onderwerp en wordt ook goed verteld. Toch zal ik hem niet snel aanraden. Ik denk toch door de gebeurtenissen die niet veel toevoegde.

Bol.com prijs: €19,99

Ik ga binnenkort op vakantie en daarom heb ik me een stapel boeken gehaald bij de bibliotheek! In totaal heb ik er zeven. Misschien zijn het een paar boeken teveel voor een weekje, maar ik wil geen risico's lopen, haha! Ik koos voor de boeken:
- Paaz - Myrthe van der Meer
Emma wordt van de ene op de andere dag op de paaz (psychiatrische inrichting) opgenomen en ze weet één ding zeker: hier is een fout gemaakt. Hier hoort zij namelijk niet thuis. Ze heeft namelijk een leuke baan, een geweldige vriend en een goed leven, dus dat ze dood wil kan dan toch geen probleem zijn?

- Versplinterd - Dani Atkins
Vijf jaar geleden stortte Rachels wereld in toen bij een ongeluk haar beste vriend Jimmy overleed en zijzelf gewond raakte. Nu ziet ze de vriendengroep weer voor het eerst bij de bruiloft van haar ex Matt en zijn verloofde Cathy.
Als ze die avond Jimmy’s graf bezoekt, wordt ze overmand door hoofdpijn en raakt buiten bewustzijn. Als ze bijkomt, blijkt haar leven heel anders te zijn dan ze zich herinnert: het ongeluk van vijf jaar geleden is nooit gebeurd

- De verloren dochter - Laura Elliot
De drie Ierse zussen Rebecca, Julie en Lauren reizen met een camper door Nieuw-Zeeland. Ze zijn op weg naar de bruiloft van hun jongste zusje Cathy. Die is vijftien jaar geleden weggelopen van huis en heeft sindsdien niets meer van zich laten horen. Nu, na al die jaren heeft Cathy hen alle drie uitgenodigd voor haar huwelijksfeest en om kennis te maken met haar zoon Conor. Terwijl de vrouwen door het adembenemende landschap reizen wacht Cathy nerveus op hun komst, in de hoop dat ze haar zullen vergeven voor het grote geheim dat zij al die tijd voor hen verborgen heeft gehouden.

- Glazuur - Lisette Jonkman
Sophie stelt vast dat ze helemaal niet het leven leidt dat ze had willen hebben. Ze is vrijgezel, woont in een piepklein appartementje en werkt al jaren onder haar niveau bij een reclamebureau. Als vanzelf lijkt daar verandering in te komen als de mannen ineens voor haar in de rij staan en ze een kans grijpt op haar werk waarmee ze hogerop kan komen. Haar ex-beste vriendin Karlin is echter vastbesloten om Sophie's carrière te dwarsbomen

- Het liefdeslied van queenie - Rachel Joyce
Wanneer Queenie Hennessy te horen krijgt dat Harold Fry dwars door Engeland loopt en op weg is naar háár, is ze verbijsterd. Ze had in haar brief uitgelegd dat ze ging sterven, en tijd om op hem te wachten heeft ze niet meer. Een vrijwilliger bij het hospice stelt voor dat ze Harold nog een brief schrijft, waarin ze alles aan hem vertelt. Waarom ze twintig jaar geleden verdween zonder vaarwel te zeggen.

- Paper towns - John Green
Margo klimt Quentin's kamer binnen. Ze neemt hem mee op een nachtelijk avontuur om nooit te vergeten. De volgende dag is ze verdwenen. Margo blijkt aanwijzingen te hebben achtergelaten die alleen Quentin kan ontrafelen. Geïntrigeerd gaat hij op zoek naar de jonge vrouw op wie hij in stilte verliefd is

- De dag dat de tijd stil stond - Rachel Joyce
In 1972 werden er twee seconden toegevoegd aan de tijd, waarmee de tijdrekening weer synchroon liep met de beweging van de aarde. De elfjarige Byron Hemmings weet dit omdat James het hem heeft verteld, en James is het slimste jongetje van de klas. Maar hoe kan het leven doorgaan als de tijd blijft stilstaan? De rooskleurige toekomst die hem te wachten stond was even zeker als het tikken van de klok.
Dan maakt Byrons moeder een fatale beslissing die het leven van haar zoon volledig zal veranderen. Kan wat in die twee extra seconden gebeurd is ooit nog worden teruggedraaid?

Wat lees jij op het moment?

Geen opmerkingen: